loading...
نسیم روز
میر بازدید : 44 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

ناو هواپیما‌بر آمریکا به سوریه می‌رود؟ + تصاویر عکس

اخیرا ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" در حالی خلیج فارس را ترک کرده که برخی استراتژی های پشت پرده آمریکا در این زمینه وجود دارد.

عملیات اتاق جنگ  "مسکو – دمشق" باعث شد تا ائتلاف آمریکایی احساس خطر کرده  و تاکتیک‌هایی را در این زمینه برگزیند.

به گزارش نفت ما ،یکی از این تاکتیک‌هایی که به نظر می‌رسد آمریکا شتاب‌زده آن را انتخاب کرده، خروج تدریجی ناوهای جنگی و هوایپما‌بر از خلیج فارس و انتقال آن به سمت پیکان درگیری تاکتیکی قدرت در منطقه غرب آسیا (احتمالا سواحل مدیترانه) است.


**اقدام تاکتیکی آمریکا

سایت واشنگتن فری بیکن (Washington Free Beacon) در گزارشی با عنوان "آمریکا انجام عملیات نظامی ضد داعش را از خلیج فارس متوقف کرد"، نوشت: منابع نظامی عملا نگران این اقدام هستند که مبادا، این یک حرکت در راستای ضعف آمریکا در منطقه غرب آسیا باشد.


 

آیا ناو هواپیما‌بر


 

آیا ناو هواپیما‌بر


آیا ناو هواپیما‌بر
 

**چرا ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" از خلیج فارس رفت؟

ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" در حالی منطقه خلیج‌فارس را ترک کرد  که این یک اقدام عجیب بود و بنظر می‌رسد این ناو اهدافی را در دریای مدیترانه (در صورت عزیمت به سواحل سوریه) دنبال می‌کند که ارزیابی آن نیازمند گذشت زمان بیشتری است تا بدانیم در ذهن دولتمردان آمریکایی چه می‌گذرد؟


شاید یکی از دلایل این باشد که  فدراسیون روسیه بیش از 10 روز است که عملیات نظامی در سوریه با هدف مقابله و از بین بردن تروریست‌های تکفیری را آغاز و آمریکایی‌ها را با این اقدام خود مجبور کرده که خلیج فارس را ترک کنند که در صورت تغییر راهبرد به سمت دریای مدیترانه حرکت کنند.



**آیا آمریکا به دنبال تقابل با نظام سوریه است؟

ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" با حدود 5 هزار نظامی و بیش از 60 فروند جنگنده برای عملیات نظامی ضد داعش در عراق استفاده می‌شد و به نظر می‌رسد راهبرد آمریکا در مقابله با داعش به سمت دکترین تقابل با نظام سوریه تبدیل حرکت می‌کند و اکنون تروریست‌های تکفیری داعش برای آمریکایی‌ها اولویت ندارد.
 

آیا ناو هواپیما‌بر

 

آیا ناو هواپیما‌بر



با شروع عملیات نظامی فدراسیون روسیه از پایگاه نظامی "طرطوس" و "لاذقیه" در غرب سوریه برای انهدام تروریست‌های  تکفیری در این کشور، با توجه به حمایت ایالات متحده از تروریست‌ها در 5 سال گذشته این کشور تلاش می‌کند تا مستقیما با حضور در دریای مدیترانه دخالت‌هایی را داشته باشد و به نحوی به جنگنده‌های فدراسیون روسیه هشدار دهد که مراقب عملیات نظامی در سوریه باشید؛ هر چند که مسکو هیچ‌گاه از حضور جنگنده‌های ایالات متحده در این منطقه نگران نبوده است.


**حریم هوایی ترکیه حریم هوایی ناتو است

دومین دلیلی که به نظر می‌رسد ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" ترک کرده شاید کمک به برخی هم‌پیمانان منطقه‌ای بوده که به نحوی همسایه سوریه هستند. در این زمینه ترکیه دوبار به "مسکو" هشدار داده و نخست وزیر ترکیه گفته "حریم هوایی ترکیه ، حریم هوایی ناتو است" و مراقب باشید که جنگنده‌هایتان حریم هوایی ما را نقض نکند و شاید ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" در راستای کمک به برخی همپیمانان آمریکا که در همسایگی روسیه هستند آمده است و این یکی دیگر از فرض‌ها و ارزیابی‌هایی است که مطرح می‌شود.


 

آیا ناو هواپیما‌بر


 

**هشدار "مسکو" به "واشنگتن" چه بود؟

دلیل دیگری که می‌تواند به عنوان فرض ترک ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" از خلیج فارس مطرح شود این است که شاید ایالات متحده آمریکا قصد شدت بخشیدن به حملات خود به مواضع داعش در 3 استان "رقه" ، "دیرالزور" و "حسکه" باشد تا از رقابت با فدراسیون روسیه باز نماند؛ هر چند که به نیت واشنگتن در بمباران مواضع داعش شک و تردید‌های بسیاری وارد است.

پس در فرض کلی ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" به دلیل حمایت از هم‌پیمانان خود که در همسایگی سوریه هستند از جمله ترکیه، رقابت هوایی با مسکو در آسمان سوریه ، حمله به مواضع داعش در 3 استانی که این گروه تروریستی حضور جدی دارند (البته با فرض عدم هم پیمانی با این گروه تروریستی) و شاید رویارویی با نظام "بشار اسد" خلیج فارس را ترک کرده است.


البته موارد مذکور در حد فرضیه است و باید دید استراتژی آمریکا در آینده برای مکان استقرار ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" چیست و آیا این ناو هواپیمابر به سمت دریای مدیترانه سفر می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 366
  • بازدید سال : 900
  • بازدید کلی : 30,782